Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

5 секретів, які допоможуть спрацюватися зі складними колегами

07.09.2018 1585 0 0

Якщо вам пощастило працювати у великій компанії і якщо ви всерйоз форсіруете кар'єрні сходинки, вам напевно доводилося відчувати тертя з деякими співробітниками. Це нормально - люди різні, неможливо бути для всіх зайчиком, опорою і тим більше одним. Зате цілком реально в межах робочого часу залишатися професіоналом, що крім іншого означає здатність обходити конфлікти з непростими колегами.

В першу чергу слід пам'ятати, що, якщо у вас розбіжності з конкретною людиною, для інших він може бути просто чудовим, незамінним трудягою і взагалі надією команди. Хоча частіше буває навпаки - обдарованим люди не дуже витончені в комунікаціях. Вони можуть додати очок всієї компанії, але також здатні діяти на нерви іншим членам команди, що знижує загальну продуктивність.

Надія на те, що керівництво піде на звільнення «за вашим бажанням», - утопія, до якої ви ризикуєте не дожити, а вам треба, щоб кожен день приносив радість або хоча б задоволення. Крім того, далеко не у всіх стресових ситуаціях провину можна звалити на складних колег, але при цьому ваше робоче місце - ідеальна арена дій для тих, хто вас недолюблює і вже розкусив, на які кнопки треба натискати, щоб вивести вас із себе. Офісні пліткарі і конкуренти (ті, хто мріє про ту ж кар'єрних перспективі в компанії, що і ви) стають по-справжньому отруйними, коли ви змушені щодня терпіти їх або перебувати в виснажливому протистоянні.

Висновок такий: те, як ви ладите зі складними колегами, здійснює серйозний вплив на вашу кар'єру і благополуччя. Нижче п'ять базових стратегій, щоб розрядити атмосферу в офісі.

1. Тримайте друзів близько, а ворогів ще ближче

Дуже правильну пораду від італійського філософа і політика Нікколо Макіавеллі. Тобто постарайтеся зрозуміти, що за людина ваш офісний антагоніст. Недружній колега вам, звичайно, не ворог, але чим більше ви про нього знаєте, тим більше шансів, що ви знайдете спільну мову.

Буддійська мудрість говорить, що хтось заподіює вам страждання, тому що теж страждає. Прийміть як факт: ця людина так само недосконала, як і ви. Довіряйте спостереженнями і інтуїції, поцікавтеся особистим життям колеги. Можливо, його життя поза офісом - суцільна драма. Вам необов'язково подобатися один одному, але якщо вас осяє, чому він/вона веде себе так, а не інакше, ви отримаєте більше шансів звести конфлікт нанівець.

2. З'ясуйте, де у вас кнопки

Для кожного з нас дитинство не обійшлося без синців і саден. У всіх є психологічні проблеми, пов'язані з вихованням, сімейним життям і відносинами. І тому в вашому офісі навряд чи знайдеться хоч одна людина з нервовою системою щасливого немовляти і витримкою тибетського ченця. Ми всі здатні на зриви, які трапляються раптово, коли щось або хтось чіпляє невидимий тригер, що пробуджує минулі рани.

Високий професіоналізм - навчитися замінювати спонтанну реакцію (якої, загалом, не місце на роботі) на стратегічно вірну. Немає сенсу звинувачувати підступного колегу або жорстокого керівника: це ви уразливі, а не вони, значить, треба вибрати вірну стратегію захисту від зривів. Для початку треба визнати свої слабкості і зрозуміти, які кнопки спрацьовують, коли ви виходите з себе.

Будьте сильніше і не приймайте все близько до серця. Це всього лише робота, а то, що нас не вбиває, без сумніву, робить сильнішими. Сприймайте складності з колегами як тренувальний курс на шляху до вершини кар'єри - якщо ви туди прагнете, вміння контролювати емоції вам тільки на користь.

3. Боріться тільки за те, що має значення

Складнощі в робочих відносинах створюють стресові умови роботи. Опитування Американської психологічної асоціації (APA) показав, що 65% американців визнають роботу головним джерелом стресу, що значно попереду проблем зі здоров'ям або родиною. Що тут скажеш, треба себе берегти, для чого не зашкодить знання деяких психологічних тонкощів.

На роботі завжди дійте в чіткому розумінні реальних завдань компанії, а також своїх професійних цілей і турбот. Аналізуйте вчинки колег і ситуації, щоб виключити «хибні виклики», які створюють непотрібний стрес в офісному середовищі. Не ведіться на плітки і дотримуйтеся нейтральної позиції в чужих суперечках. А головне, захищайте особисті «кнопки» від маніпуляторів - не дозволяйте офісним провокаторам управляти вашими емоціями.

4. Керуйте своїм гнівом

Уникайте проявів гніву на робочому місці. Злість нікого не прикрашає, це погано для здоров'я, виглядає непрофесійно і взагалі підмочує репутацію - ви самі можете потрапити в список складних колег.

Якщо відчуваєте, що не можете стримувати гнів, терміново евакуюють із зони конфлікту, використовуючи якісь чарівні слова на кшталт «Вибач, у мене дедлайн. Чи можемо ми продовжити розмову пізніше? ».

5. Проясніть ситуацію

Втім, як би ви не старалися бути миротворцем, ухилення від конфлікту не завжди відмінна ідея. Хованки від розбіжностей також збирають стрес. Іноді дійсно потрібно розібрати ситуацію і, якщо пощастить, вичерпати конфлікт.

Якщо у вас назріло серйозний дискомфорт у відносинах з колегою, знайдіть час, щоб його з'ясувати. У конструктивному стилі, а не в дусі розборок «Бандитського Петербурга». Не критикуйте, не звинувачуйте, не судіть і, що особливо важливо, прийдіть до логічного висновку, що відновить нормальну робочу атмосферу. Якщо сокира війни ніяк не закопуються, озвучте свою точку зору, але в позитивному ключі - в корпоративному середовищі, з її тактикою і іграми, є сенс вибудовувати репутацію прямого людини з чіткими моральними принципами. Так вас точно виділять з натовпу.

https://politeka.net

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали