Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

10 професійних навиків ідеального головбуха

Світ позитиву

13.09.2017 2707 0 4

Кожний головбух хоче знати, які якості він повинен мати, щоб бути більш компетентним в очах керівника. Адже від цього залежить і рівень зарплати, і можливість кар'єрного зростання. За даними опитувань керівників підприємств і фахівців кадрових агентств, ми виділили 10 пріоритетних професійних навиків, які сприяють успішній кар'єрі.

1 из 1

Багато бухгалтерів упевнені, що крім стандартних бухгалтерських знань зробити кар'єру допоможуть знання іноземних мов, юридична освіта, володіння основами маркетингу й реклами, досвід роботи в держструктурах, ступінь МВА, загальний кругозір. Але практика показує, що це не так.

Опишемо головні професійні навики ідеального головбуха докладніше.

1. Уміння не платити зайвого. Головбух повинен добре розбиратися в законодавстві, забезпечувати підприємству фінансову вигоду, водночас правочини повинні бути безпечними, у тому числі з точки зору податкового законодавства. Тобто треба вміти прораховувати ризики, можливі негативні наслідки для підприємства та керівника й уникати їх.

2. Наявність досвіду ведення підприємств на різній системі оподаткування та роботи з підприємцями. Схвалюється постійне підвищення кваліфікації. Керівники віддають перевагу тим, хто має сертифікати, що підтверджують актуальні професійні знання бухгалтера.

3. Суміщення обов'язків головного бухгалтера та фінансового директора. Хороший головбух повинен знати основи бюджетування та фінансового планування. Він повинен уміти правильно розподіляти гроші компанії між підрозділами, стежити за витратами, тобто повністю володіти інформацією про фінанси компанії й розумно їх використовувати.

4. Знання управлінського обліку. Управлінська звітність показує керівнику, як відпрацювало підприємство за минулий звітний період, вона побудована з урахуванням специфіки роботи підприємства та вимог керівництва. Цим дана звітність відрізняється від стандартної фінансової звітності. Результати, які дають управлінські звіти, допомагають керівнику своєчасно діагностувати проблеми та приймати правильні управлінські рішення.

5. Знання в галузі кадрового діловодства. Робота бухгалтера заснована на документах. Багато документів напряму стосуються персоналу підприємства. Правильне оформлення кадрової документації – це коректні розрахунки із працівниками, відсутність проблем і претензій з їх боку. Сьогодні інспектори з праці отримали більші повноваження щодо перевірок роботодавців, до того ж значно зросли штрафи за порушення трудового законодавства. Тому знання головбухом тонкощів кадрової справи вбереже підприємство від можливих проблем.

6. Уміння вибудувати ефективні комунікації та працювати в команді. Кожний керівник буде радий комунікабельному та тактовному головбуху, який добре ладнає зі своїми підлеглими та працівниками інших підрозділів. Водночас головбух повинен бути досить стриманим і часом навіть жорстким, адже до цього зобов'язує висока відповідальність та обсяг наданих йому повноважень. Чи немає тут протиріччя? На думку багатьох керівників, ні. Головбух за характером своєї роботи повинен бути насамперед гнучким, розумним, здатним працювати в команді. Крім того, схвалюється стратегічний погляд на речі, прагнення до розуміння та вдосконалення бізнес-процесів у компанії.

7. Відповідальне ставлення до справи. У чому проявляється ця якість головбуха?
По-перше, розрахунки повинні бути зроблені правильно, а звітність здана вчасно.
По-друге, треба вміти швидко орієнтуватися в обстановці й приймати адекватні рішення.
По-третє, треба мати мужність взяти на себе відповідальність за помилки та прорахунки.
Важливий момент: багато бухгалтерів уважають, що якщо вони постійно затримуються на роботі, то це характеризує їх як сумлінних і відповідальних працівників. А от на думку більшості керівників, це не так. Усе якраз навпаки. Керівники вважають, що такий трудоголик не вміє організувати свою роботу й роботу бухгалтерії і тому засиджується допізна. Тому не дуже афішуйте на співбесідах готовність до переробок. Гарне враження справляє бухгалтер, який устигає все зробити вчасно.

8. Уміння пояснювати складні речі простою мовою. Не дивуйтеся, це дійсно цінна якість. Адже наше законодавство заплутане й суперечливе, фінансові питання складні. А керівник хоче зрозуміти суть, а не слухати мову, насичену вузькопрофесійними термінами. І якщо ви вмієте дохідливо пояснити складні речі, значить, ви їх самі добре розумієте. А це ознака того, що ви дійсно грамотний спеціаліст.

9. Уміння організувати людей. Ясно, що головбух – це в першу чергу керівник бухгалтерії. Він повинен не просто добре знати основи менеджменту, але й уміти застосовувати на практиці прийоми делегування, мотивації співробітників, перевірки їх компетенцій. Інакше кажучи, він повинен так організувати процес, щоб бухгалтерія працювала, як годинник.

10. Уміння працювати із сучасними програмними продуктами для бухгалтера. Ця вимога вже стала практично стандартною. Додамо також, що головбух повинен постійно вдосконалювати свої знання в питаннях автоматизації бухгалтерської праці, якщо треба, швидко перевчитися, освоїти нову програму, загалом, бути постійно в тонусі.

Коментарі до матеріалу