Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Як головбухові освоїти функціонал фіндиректора

Світ позитиву

04.12.2017 2536 1 2

На багатьох підприємствах прймають рішення сумістити посаду головбуха та фіндиректора, а точніше – наділити головбуха функціями фіндиректора.

Це вигідно підприємству, оскільки зарплата внутрішнього сумісника, як правило, нижча за суму зарплат за двома посадами. Плюс відсутність конфліктів на тему «хто головніший, хто що повинен робити, де закінчуються права й обов'язки кожного».

Вигідно і головбухові – він набуває нових навиків, підвищує свій статус у компанії, отримує вищу винагороду і стає більш конкурентним на ринку праці.
Проте головбухові, який зважився піднятися на одну сходинку по кар'єрних сходах, корисно буде дізнатися, що його чекає на новій посаді, які нові обов'язки додадуться до вже звичних. І як сумістити свої бухгалтерські установки, що стали життєвими, з очікуваннями власників бізнесу і керівників підприємства.

Чого саме вони чекають від головбуха в ролі фіндиректора? Про це і поговоримо.

Сумістити в одній особі головбуха і фіндиректора – завдання цілком посильне, і конфлікт посад цілком вирішуваний. Було б у головбуха бажання...

Цінність фіндиректора, який раніше був головбухом, якраз і полягає в тому, що він знає всі підводні камені бухобліку та оподаткування, знає, як бездоганно оформити документи, у нього є корисна звичка відстежувати новини законодавства, йому властива обережність, підвищена увага до деталей. Це безперечний плюс.

Проте щоб стати сьогодні фіндиректором, головбухові треба навчитися на багато речей дивитися під іншим кутом. Перш за все це стосується вигідних для підприємства, але ризикованих операцій. Перш ніж ваш внутрішній бухгалтер скаже «ні», подумайте про альтернативи, прорахуйте варіанти, словом, вийдіть за рамки бухгалтерського світогляду. Пам'ятайте, що тепер ви відповідаєте за фінанси всього підприємства.

Тому вам доведеться вникнути у всі бізнес-процеси та оптимізувати їх, вимагати від усіх підрозділів чіткого дотримання фінансової дисципліни.

Ваші інструменти на кожний день:

  • бюджет руху коштів,
  • план-факт за доходами/витратами,
  • платіжний календар.

Ваш основний документ – облікова політика з управлінського обліку, а також бюджети підрозділів і зведений бюджет.

Вам необхідно ретельно підійти до планування свого робочого часу. Адже ваші повноваження стали ширшими, а значить, усередині компанії ви будете залучені до вирішення питань, які раніше вирішувалися без вас.

З'являться додаткові зустрічі з керівництвом, наради. Тому делегуйте підлеглим рутинні завдання, щоб звільнити свій час для вирішення завдань більш високого рівня.

Освоюйте фінансовий менеджмент на практиці: тепер вас цікавить не просто формальна зіставність показників фінансової звітності, але й правильна інтерпретація результатів фінансово-господарської діяльності. Адже тепер не хтось інший, а саме ви повинні запропонувати керівництву варіанти рішення в тій або іншій робочій ситуації.

Тобто в ролі фіндиректора ви є правою рукою генерального директора. Ваше основне завдання – оволодіти новими знаннями і навиками, навчитися мислити масштабно, бачити картину бізнесу в цілому і пропонувати рішення, які допоможуть зробити бізнес успішним.

1 из 1

Коментарі до матеріалу

Відсортовано: по часу за популярністю

Всього коментарів 1