Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Уміння спілкуватися: три важливих правила

Продовжуємо розвивати ділові навички бухгалтера. Як зробити ваші комунікації з керівництвом і колегами ефективними? Адже кожен день бухгалтер спілкується з співробітниками інших відділів, керівництвом, клієнтами і працівниками контролюючих органів. Від того, наскільки грамотно вибудувані ці комунікації, часто залежить і результат роботи, і її швидкість, і успішність самої людини на своєму робочому місці.

Для будь-якої людини уміння ефективно спілкуватися з оточенням – основа успіху. У багатьох професіях навик спілкування не менш цінний, ніж професійні знання. І професія бухгалтера – не виняток. 

Наші ефективні комунікації на робочому місці складаються з навиків спілкування міжособистісного і ділового. Перші допомагають збудува ти партнерські взаємовигідні відносини.

Правила міжособистісного спілкування 

Правило перше. Пам'ятайте, що в бесіді у кожного свій рівень інтелекту, підготовленості, свій темперамент і свій професійний лексикон. А ще у співробітників різних підрозділів – різні цілі, різні шляхи їх досягнення. Тому кожний добиватиметься комунікативних цілей посвоєму.

Правило друге. Спочатку вислухайте людину і з'ясуйте, чи правильно ви зрозуміли, що вона хотіла сказати. Дуже часто люди «додумують» те, що їм сказали, а потім ображаються, що вийшло все не так, як вони думали. Додумувати не треба, треба уточнювати та аналізувати сказане людиною.

Правило третє. Після того як ви вислухали людину, відповідайте їй, вибудувавши фразу з огляду на її спосіб роботи з інформацією. Це правило комунікації найскладніше, оскільки часу на аналіз та обробку інформації мало, а діяти потрібно тут і зараз.

У повсякденному житті дотримання цих правил достатньо для того, щоб будувати відносини і досягати своїх цілей. А на робочому місці необхідно ще володіти і навиками ділового спілкування.

Ділове спілкування, як і будь-яке інше, включає дві складові.

  • Перша – вербальні сигнали, тобто мова. Вона може бути письмовою та усною.
  • Друга складова будь-якого спілкування називається невербальною і включає міміку, жести, інтонації.

Багатьом відомий факт, що при особистій розмові лише 15 % інформації ми отримуємо, слухаючи слова співбесідника. Решту 85 % – це невербальні сигнали, які передають емоційний стан співбесідника. Наприклад, слово «так» можна сказати з різною інтонацією і мімікою, і його значення може змінитися майже на протилежне. Отже, у діловому спілкуванні потрібно приділяти увагу і сенсу сказаного, і невербальним сигналам. При цьому сама мова, безумовно, повинна бути грамотною і зрозумілою, також вона повинна відповідати певним правилам, прийнятим у діловому середовищі. 

Джерело:  "Баланс" (рубрика "Розвиток ділових навичок")

Коментарі до матеріалу