Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Уміння спілкуватися: три важливих правила

Продовжуємо розвивати ділові навички бухгалтера. Як зробити ваші комунікації з керівництвом і колегами ефективними? Адже кожен день бухгалтер спілкується з співробітниками інших відділів, керівництвом, клієнтами і працівниками контролюючих органів. Від того, наскільки грамотно вибудувані ці комунікації, часто залежить і результат роботи, і її швидкість, і успішність самої людини на своєму робочому місці.

Для будь-якої людини уміння ефективно спілкуватися з оточенням – основа успіху. У багатьох професіях навик спілкування не менш цінний, ніж професійні знання. І професія бухгалтера – не виняток. 

Наші ефективні комунікації на робочому місці складаються з навиків спілкування міжособистісного і ділового. Перші допомагають збудува ти партнерські взаємовигідні відносини.

Правила міжособистісного спілкування 

Правило перше. Пам'ятайте, що в бесіді у кожного свій рівень інтелекту, підготовленості, свій темперамент і свій професійний лексикон. А ще у співробітників різних підрозділів – різні цілі, різні шляхи їх досягнення. Тому кожний добиватиметься комунікативних цілей посвоєму.

Правило друге. Спочатку вислухайте людину і з'ясуйте, чи правильно ви зрозуміли, що вона хотіла сказати. Дуже часто люди «додумують» те, що їм сказали, а потім ображаються, що вийшло все не так, як вони думали. Додумувати не треба, треба уточнювати та аналізувати сказане людиною.

Правило третє. Після того як ви вислухали людину, відповідайте їй, вибудувавши фразу з огляду на її спосіб роботи з інформацією. Це правило комунікації найскладніше, оскільки часу на аналіз та обробку інформації мало, а діяти потрібно тут і зараз.

У повсякденному житті дотримання цих правил достатньо для того, щоб будувати відносини і досягати своїх цілей. А на робочому місці необхідно ще володіти і навиками ділового спілкування.

Ділове спілкування, як і будь-яке інше, включає дві складові.

  • Перша – вербальні сигнали, тобто мова. Вона може бути письмовою та усною.
  • Друга складова будь-якого спілкування називається невербальною і включає міміку, жести, інтонації.

Багатьом відомий факт, що при особистій розмові лише 15 % інформації ми отримуємо, слухаючи слова співбесідника. Решту 85 % – це невербальні сигнали, які передають емоційний стан співбесідника. Наприклад, слово «так» можна сказати з різною інтонацією і мімікою, і його значення може змінитися майже на протилежне. Отже, у діловому спілкуванні потрібно приділяти увагу і сенсу сказаного, і невербальним сигналам. При цьому сама мова, безумовно, повинна бути грамотною і зрозумілою, також вона повинна відповідати певним правилам, прийнятим у діловому середовищі. 

Джерело:  "Баланс" (рубрика "Розвиток ділових навичок")

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.06.2025
До 125-річчя від дня народження Сергія Микитовича Рогаченка, фундатора аграрного обліку в Україні
Публікація цієї статті має на меті ознайомити сучасних бухгалтерів з біографією та науковим внеском Сергія Микитовича Рогаченка, фундатора аграрного обліку в Україні. У жовтні 2025 року виповнюється 125 років від дня народження видатного науковця, теоретика і практика бухгалтерського обліку – ...
Нове
02.06.2025
До 125-річчя від дня народження Сергія Микитовича Рогаченка, фундатора аграрного обліку в Україні
Публікація цієї статті має на меті ознайомити сучасних бухгалтерів з біографією та науковим внеском Сергія Микитовича Рогаченка, фундатора аграрного обліку в Україні. У жовтні 2025 року виповнюється 125 років від дня народження видатного науковця, теоретика і практика бухгалтерського обліку – ...
05.12.2024
Переможці XII Всеукраїнського конкурсу «Кращий бухгалтер України»
Щорічний конкурс «Кращий бухгалтер України», проведений у межах заходів зі зміцнення фахових стандартів у бухгалтерській сфері, завершився 29 листопада 2024 року. Подія, організована Громадською організацією «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» за підтримки генеральних партне...
22.01.2024
Як зменшити обсяг роботи, що звалився на мене та знизити робоче навантаження на всіх працівників фінансової служби? - авторське бачення Валентини Андрієнко
Переможці XI Всеукраїнського конкурсу «Кращий бухгалтер України» Текст ЕСЕ викладено в оригіналі: Військова частина – бюджетна установа, але зі специфічною моделлю ведення бухгалтерського обліку військового майна, оскільки діють не тільки вимоги організації ведення обліку, затвер...