Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Як скласти План особистого розвитку

23.11.2020 2956 3 4

Встигнути все – неможливо. Головне – встигати головне. 

Поділюся з вами секретами того, як я складаю для себе План свого розвитку на майбутній рік. Спасибі всім вам за те, що дали мені таку можливість – поділитися своїм корисним інструментом. 

Раніше я такого не робила і, звичайно, читала все підряд, відвідувала різні семінари, тренінги, курси і теж усі підряд. Не можу сказати, що це було погано для мене. Але те, що часу на все інше не вистачало, це точно. Потім мені на очі потрапило одне цікаве розсилання, де експерт розповідав про свій досвід складання Плану особистого і професійного розвитку. Я побачила в цьому простий, зрозумілий інструмент і, найголовніше, дуже потрібний. Оскільки визначити для себе пріоритети і те, що буде для тебе в певний період головним, не так уже й легко. І ось уже декілька років цей інструмент допомагає мені або в досягненні особистих цілей, або в успішному розвитку різних проектів. З його допомогою я отримую наочний шлях до розвитку і точно розумію, які навики потрібно розвивати і для чого.

1 из 1

Що для цього я роблю: 

1. Потрібно виписати всі проекти, над якими я зараз працюю, і всі проекти, які планую в найближчому майбутньому (якщо ви співробітник, то проектом для вас буде ваша робота, ваші основні посадові обов'язки). 
А також виписати особисті проекти – хобі, здоров'я, сім'я, подорожі тощо, оскільки для них теж потрібний ряд навиків. 

2. Записую бажану роль або позицію в кожному проекті. 
Якщо ми візьмемо, наприклад, мій проект «Бухгалтерська кухня», то в цьому проекті мої ролі – ідеолог, журналіст, сценарист, блогер. 
Якщо хочете добитися підвищення в кар'єрі або переведення на іншу посаду, пишіть назву цієї кар'єрної сходинки (начальник відділу, директор тощо). 
В особистих проектах я визначаю володіння бажаними навиками або досягнення бажаного результату. Наприклад, якщо я займаюся своїм здоров'ям, то бажаним результатом для мене може бути хороша фізична форма. В освіті – знання англійської мови тощо. 

3. Виписую набір навиків, який потрібний буде мені на кожній позиції. 
Для цього роблю аналіз – з якими завданнями я зіткнуся в новій ролі, які навики потрібні будуть, щоб успішно з ними справлятися. 
Наприклад, роль журналіста потребує навиків написання текстів, проведення інтерв'ю, роботи в соціальних мережах, правильного спілкування. 
Якщо ви керівник відділу продажів, то ця посада має на увазі навики управління персоналом, управління проектами, планування, вдосконалення навиків продажів, мотивації тощо. 
Стосовно особистих проектів на цьому етапі потрібно розписати, що потрібно для досягнення бажаного результату. 
Наприклад, для підтримки хорошої фізичної форми мені потрібні регулярна ранкова гімнастика, плавання, заняття в тренажерному залі, правильне харчування. Для вивчення англійської – запис на мовні курси, регулярне спілкування з носіями мови, читання і прослуховування матеріалів на англійській, тренування пам'яті... 

4. Деталізую необхідний рівень володіння навиком. 
Наприклад, хороша фізична форма може припускати конкретну вагу, уміння віджатися від підлоги певну кількість разів, здатність легко пробігти певну кількість кілометрів. 
Розмовна англійська може припускати володіння мовою на рівні, вищому від середнього. 
У плані професійного розвитку я також визначаю необхідну глибину володіння навиком. 
До речі, у керівника проекту домінуючими повинні бути один-два навики. Але при цьому він повинен володіти на базовому рівні всіма професійними навиками своїх співробітників. Це потрібно для того, щоб керівник у будь-який момент міг підмінити співробітника, а також умів коректно ставити і контролювати завдання. 
Наприклад: керівник інтернет-проекту може мати глибокі знання в маркетингу в цілому і при цьому володіти базовими знаннями email-маркетингу. Такими, як уміння створювати розсилання, управляти підписними листами, сегментувати клієнтські бази, налаштовувати авторозсилання. 

5. Коли це готове, потрібно визначити, з якою періодичністю я можу вчитися, тобто скільки часу я можу виділяти для цього. І забронювати час у своєму календарі. Якщо не резервувати цей час, то й вірогідність того, що я цим займуся, буде мінімальною. 
Крім того, я використовую будь-яку вільну хвилину, яка надається: стою у пробці, займаюся кардіотренуванням, іду на зустріч – можна включити аудіокнигу, цікаві інтерв'ю з експертами. Вранці, коли я готую сніданок, можу також включити аудіокнигу або ютуб. 

6. Після того як визначилася, що мені потрібно розвивати і коли я можу це робити, визначаю, як я це робитиму. Для цього є три способи:

  • література; 
  • курси; 
  • наставник. 

7. Як працювати з літературою? 
Перше, що я роблю – це складаю добір книжок із цієї теми. У мене є декілька інтернет-магазинів – https://kniga.biz.ua, https://bizlit.com.ua, моя особиста бібліотека, яка знаходиться в офісі компанії. Роблю пошук потрібних книжок із заданої теми або навику, збираю список. Обов'язково дивлюся відгуки на книгу та зміст. Мені важливо, щоб у ній були практичні поради, які можна застосувати. 

8. Як вибрати курс? 
Сьогодні на ринку консалтингових послуг дуже багато пропозицій, і вони достатньо дорогі, тому потрібно вибрати саме те, що буде практичним і корисним. 
Перше, що для мене важливе – це рекомендації інших. Я звертаюся до своїх друзів, колег, партнерів і в першу чергу до тих, хто для мене особисто є законодавцем думки в тому навику, який я хочу розвинути. Якщо це управління людьми, звичайно, я звернуся до успішних керівників; якщо в маркетингу – то до успішних маркетологів. 
Запитання, які я ставлю їм за курсом або тренінгом: 

  • З яким питанням/проблемою ви пішли на цей курс? 
  • Чи вдалося її вирішити? Якщо так, то за рахунок чого? 
  • Чого конкретно ви навчилися після курсу, яких навиків набули? 
  • Що сподобалося/не сподобалося на курсі? 

Зараз дуже розвинені комунікації у соцмережах, можна в особистому повідомленні звернутися до шанованого вами експерта з проханням порадити або порекомендувати хороший курс, який може розвинути ваш навик, і отримати дуже корисну рекомендацію. А якщо ще вкажете ваш поточний рівень навику і який результат хочете отримати, це вам дуже допоможе отримати ще й корисну рекомендацію. 
Друге, це самостійний аналіз. Я підписана на багато експертів за різними напрямами – персонал, маркетинг, менеджмент, PR, особиста ефективність тощо у фейсбуці, інстаграмі, телеграмі. І коли я бачу дуже цікаві їх розсилання та поради, беру собі на замітку до своєї бази ідей і потім стежу за цим експертом. Для мене важливо, щоб поради від експерта були простими, зрозумілими і практичними. 
Ще дуже важливо! Хороші курси завжди дорого коштують, тому кожного місяця я відкладаю частину грошей на навчання і тим самим формую свій фонд навчання. 

9. Робота з наставником. 
Які переваги цього способу:

  • Наставник вивчає ваш поточний рівень і дає конкретні покрокові поради, що та як потрібно робити для досягнення поставлених цілей. 
  • Наставник регулярно контролює вашу діяльність, дає зворотний зв'язок і коригує навчання і роботу у разі потреби. 
  • Наставник ділиться особистим досвідом і професійними секретами, про які ви б ніде не дізналися в іншому місці. 

Для мене цей спосіб професійного розвитку став найефективнішим. Хто може бути вашим наставником? Ваш керівник, або керівник вашого керівника, ваш колишній керівник, ваш чоловік/батько/мати/сестра, будь-яка людина, яка має авторитет у галузі, де ви працюєте, гуру, з яким ви познайомилися на семінарі, конференції. Потрібно користуватися всіма можливостями, які надає нам життя. Можна запитати поради в цієї людини, отримати її, подякувати і знову звернутися. Або зробити сміливий крок і попросити стати вашим наставником. 
Коли учень готовий, вчитель приходить. Але не чекайте. Коли відчуваєте, що потрібен наставник, то починайте його шукати. 
Про моїх наставників можна дізнатися тут.

10. Коли я закінчила з тим, що мені потрібно розвивати і для чого, визначила, коли можу виділити час на це і в який спосіб зробити, я складаю календар на місяць і переношу до свого щоденного розкладу. 
Таким чином, протягом місяця мені вдається усвідомлено і точково попрацювати над розвитком потрібних мені навиків, а в довгостроковій перспективі – значно підвищити свій професіоналізм за рахунок комплексного розвитку. 

Ось 10 кроків, які я роблю для складання мого плану розвитку. Вони допомагають мені визначити пріоритети в тому, чого потрібно навчатися сьогодні та як дійти бажаних результатів. 
Встигнути все – неможливо. Головне – встигати головне! 
Буду рада зворотному зв'язку з вами, якщо потрібні моя допомога або порада! Поділіться своїми успішними інструментами.

Коментарі до матеріалу

Відсортовано: по часу за популярністю

Всього коментарів 3