Як навчитися в роботі бачити плюси
29.11.2016 366 0 0
З багатьох ситуацій та проблем можна знайти вихід, якщо вийти за рамки звичних стереотипів поведінки і шукати плюси. Цей прийом психологічної корекції сприйняття називається рефреймінг. Давайте розберемося в цьому методі, який допоможе бухгалтеру як в роботі, так і в повсякденному житті!
У будь-якій ситуації є позитивний ресурс, його тільки потрібно побачити і постаратися використовувати. Для того щоб освоїти прийоми рефрейминга, багато часу не знадобиться.
Технологія рефрейминга розроблена американським психологом Річардом Бендлером і лінгвістом Джоном Гріндером в 80-х роках ХХ століття. Класична метафора прийому - рамка навколо малюнка. Залежно від того, що конкретно потрапляє в рамку, змінюється зміст і зміст картини, а значить, і сприйняття зображення. «Reframe» означає дослівно «вставити в нову рамку ту ж картину» або «вставити в ту ж рамку нову картину».
Давайте спробуємо! Пропонуємо вам рефрейминг поширених ситуацій, які можуть виникнути в роботі кожного бухгалтера:
1. Часті зміни:
• Зміни формують гнучкість мислення і креативність.
• Робота мені не набридне.
• При змінах легше проявити себе.
• При змінах легше продемонструвати лояльність.
• Зміни дадуть додаткові вигоди.
• Кар'єра часто робиться в період змін.
2. Подвійне навантаження на роботі:
• Чим більше я зайнятий, тим більше встигаю, вчуся планувати свій час.
• Так я починаю більше цінувати відпочинок.
• Більше роботи - більше заробіток, швидше підвищується професійний рівень.
• У колеги навантаження ще більше.
3. Багато недосвідчених колег, які постійно відволікають питаннями:
• Це реальний досвід для мене як майбутнього керівника.
• Раз звертаються - значить, цінують і поважають.
• Керівник буде мені вдячний за те, що я виконую частину його роботи (якщо, звичайно, дізнається про це. Треба не забути йому натякнути).
• Самопросування допоможе в кар'єрному зростанні.
4. Робота серед людей, які набагато досвідченіший вас:
• Чи зможу перейняти у них досвід (безкоштовний тренінг!).
• Робота в сильній команді дає більше, і я зможу продемонструвати, що швидко вчуся (рівень навченості високий).
• Це виклик для мене: а що, слабо?
5. Вам доручена рутинна робота (аналітична, яка потребує уваги до деталей і т. п.), яка вам не до душі:
• Такий професіонал, як я, робить все, а не тільки те, що йому подобається.
• Моя універсальність - поштовх до кар'єрного зростання.
• Творче знайдеться і в рутинній роботі.
• Це для мене виклик: а що, слабо?
6. Важкий контрагент (постачальник, покупець):
• Для мене це тренінг комунікативних навичок.
• Важкі клієнти часто потім стають більш лояльними, ніж ті, хто спочатку був лояльний.
• Чи можу винести урок на майбутнє. Виховання толерантності до людей однозначно стане в нагоді в житті.
• Клієнт важкий, зате грошовий.
• Насправді таких клієнтів не так вже й багато.
• Є чим похвалитися перед колегами. Саме мені довірили важкого клієнта: значить, мене цінують, я - досвідчений співробітник.
• При спілкуванні з цим клієнтом буває багато кумедних моментів.
7. Необхідність частих відряджень:
• Відрядження - це подорож за рахунок підприємства.
• Різноманітність в рутині життя.
• Можливість додаткового заробітку.
• В дорозі я встигну зробити багато, на що зазвичай часу не вистачає (наприклад, почитати, подивитися фільми, зателефонувати батькам або другу, подрузі, поспілкуватися на форумі, навіть просто подумати про щось важливе або приємне).
8. Часті наради:
• Можна проявити себе.
• В процесі обговорення легше відшліфувати ідеї.
• Тренуються навички переконання, впливу, управління групою.
• Знижується ризик прийняття неправильних рішень.
• Відповідальність за прийняте рішення вже не тільки моя, а й колег, які брали участь в нараді.
• Зате я не з чуток знаю про плани керівництва.
9. У вас жорсткий керівник:
• У такого я швидше навчуся.
• Напевно буду знати, що робити: викладає все зрозуміло і чітко.
• Буду впевнений, що похвала за виконану роботу - не формальна. Ще б пак: така людина похвалила!
• Він жорстко вимагає не тільки з мене, а й з інших, так що ображатися нема на що.
І наостанок жарт - приклад рефрейминга в діловій ситуації.
Фірма, яка виробляє взуття, вирішила продавати свою продукцію в одну з африканських країн. Щоб вивчити ринок, керівництво фірми відправило в цю країну двох експертів. Приїхавши на місце, вони розділилися і вирушили в різні райони країни, щоб зібрати інформацію про потенціал майбутнього ринку збуту.
Через деякий час один з експертів повідомив керівництву:
- Тут ніхто не носить взуття. Немає сенсу починати освоєння цього ринку, оскільки ринку немає!
Другий експерт відправив керівництву факс такого змісту:
- Тут ще ніхто не носить взуття! Тому попередній розрахунок обсягу експорту збільшуємо в три рази.
Як бачите, одна і та ж ситуація для одного стала непереборною перешкодою на шляху, а для іншого - відмінною можливістю. Тобто мова не йде про те, щоб прикрашати дійсність і йти від проблем. Головне - подолати власні стереотипи, поглянути на ситуацію під іншим кутом зору. Там, де одні бачать тільки проблеми, інші знаходять можливості, тобто переосмислюють ситуацію.
Коментарі до матеріалу