Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Чого не можна говорити керівнику

Світ позитиву

21.02.2018 4612 0 8

У повсякденній роботі бухгалтера багато напруженості, і часом важко залишатися в рамках ділового етикету. Адже невдало кинуте слово, некоректна фраза можуть зіпсувати імідж навіть досвідченого фахівця. Уміло побудовані комунікації з керівником – це мистецтво.
Яких виразів слід уникати в розмові з керівником? Наведемо приклади найбільш невдалих формулювань, що часто зустрічаються, і пояснимо, яка від них шкода. 

«Це неможливо»
Ваш начальник не хоче чути категоричної відмови, яка свідчить про вашу невпевненість. Якщо у вас є заперечення, висловіть їх і попросіть керівника прокоментувати їх. 

«Ви не праві»
Відкрито критикувати керівника або дорікати йому за помилку – найвища некоректність, удар по самолюбству, який може вам коштувати дуже дорого. Навіть якщо ви помітили помилку, постарайтеся спочатку прояснити ситуацію: можливо, саме ви чогось не зрозуміли. 

«Я не можу»
Така установка може призвести до того, що наступного разу вам не доручать важливу справу. Тобто ви втратите репутацію надійного помічника.

«Це не входить до моїх обов'язків»
Ваша посадова інструкція – це, безперечно, основа вашої роботи. Але життя виходить за рамки інструкції, а переписувати її немає коли. Пам'ятайте, що від вас чекають гнучкості. Топ-менеджери повинні бути настільки компетентні, щоб бути взаємозамінними. Чим більше ви вмієте і робите, тим більш необхідною людиною ви є в команді. А коли ви відмовляєтеся виконувати якесь доручення, це виглядає так, немов вас не цікавить успіх компанії. 

«Я не знаю»
Вам абсолютно не обов'язково знати все. Але спробуйте вгадати (дізнатися) правильну відповідь замість того, щоб здивовано знизувати плечима. 

«Я спробую»
Ви вважаєте, що це краща відповідь в умовах невизначеності? Але, почувши цю фразу, керівник почне сумніватися у вашій здатності виконати завдання, адже він розраховував на вас! Ось уявіть собі, що ви питаєте у директора: «Ви підпишете наказ про виплату зарплати 30-го числа?», а він вам у відповідь: «Я спробую!»

«У мене проблеми вдома, і я просто не в змозі працювати»
У всіх є особисті проблеми, нічого дивного. Але це не повинне негативно позначатися на рівні вашого професіоналізму. Краще попросіть вихідний, але не показуйте вашу емоційну вразливість. 

«Я чула від співробітників зовсім інше»
Уникайте пліток та інтриг, інакше це може обернутися проти вас. Якщо ви не впевнені (у вас немає фактів), не переказуйте чутки. Це виглядає непрофесійно. 

«Я звільнюся!»
Ніколи не загрожуйте керівникові своїм звільненням. По-перше, це демонструє ваш непрофесіоналізм. По-друге, ваш керівник зрозуміє, що ви вкрай ненадійний співробітник. І по-третє, він може зловити вас на слові. 

«А на колишній роботі ми робили інакше»
Ніхто не любить всезнайок і вискочок. Якщо на колишній роботі ви стикалися з подібною ситуацією і у вас є ідея щодо того, як можна справитися з поточним завданням, поділіться досвідом. Але обійдіться без порівнянь з відтінком докору. 

«Я зробила, що могла»
Якщо те, що ви змогли зробити, призвело до негативного результату, то ви вчинили непрофесійно. Краще скажіть, що наступного разу ви справитеся.

«Я просто думала, що...»
Ця фраза дуже не подобається керівникам. Вони вважали б за краще почути, що ви помилилися і зробили висновки. Помилятися – природно для людини, але заперечувати провину – це точна погибель і кінець кар'єри. 

«Чесне слово, я не винна. Винен мій колега»
Якщо ви не винні – поясніть чому. Не приплітайте інших, якщо головна відповідальність лежить на вас. Брати на себе відповідальність – це ключовий момент. А якщо ви весь час киваєте на когось іншого, рано чи пізно ваш керівник докопається до правди, хто винен насправді. 

«Я не можу з ним (з нею) працювати»
Такі заяви неприйнятні на робочому місці. Ви повинні вміти підніматися над особистими конфліктами заради досягнення кінцевих результатів. 

«А чому він (вона) весь час...»
Постійне ниття не подобається ні друзям, ні керівникам. Якщо вам здається, що хтось користується привілеями, тоді запитайте краще, як ви можете отримати такі самі, але не обговорюйте інших. 

«У мене немає рішення»
Не говоріть із керівником про проблему, поки у вас немає хоч якогось плану її подолання. Топ-менеджери говорять про вирішення проблем, а рядові співробітники – тільки про проблеми.

«Я дуже зайнята, це може почекати?»
Пріоритети рідко залишаються на місці, тому варто з'ясувати – що головніше на цей момент і перелаштуватися на швидке виконання першочергового завдання. 

Список невдалих фраз можна продовжити, але, думаємо, основну ідею ви зрозуміли: головним повинні бути інтереси компанії. Крім того, завжди ставте себе на місце вашого начальника перед тим, як висловити свої думки або поставити «незручне» запитання.

На закінчення наведемо корисні вислови фахівців у сфері комунікацій:
«Важливо бути обережним з тим, що ви говорите своєму начальникові, оскільки навіть щонайменший промах може бути вартий вам кар'єри», – вважає Райан Кан (Ryan Kahn), засновник HR-компанії The Hired Group.
«Чудова практика – робити невеличку паузу перед тим, як видати щось таке, про що ви можете потім пошкодувати. А якщо ви думаєте, що згодом можете пошкодувати про сказане – скоріше за все, так і буде. Краще трохи почекати, поки ваші думки не сформулюються до такого ступеня, що набудуть прийнятної форми і зрозумілого смислу», – говорить Лінн Тейлор (Lynn Taylor), експерт у сфері HR. 

1 из 1

Коментарі до матеріалу