Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Правила ділового етикету для бухгалтера

Дотримуючись у спілкуванні норм етикету, будь-яка людина відчуватиме себе впевнено на найскладніших переговорах. Адже етикет був створений для того, щоб люди розуміли один одного і впізнавали «своїх» у будь-якому оточенні. Розвиваємо ділові навички бухгалтера - розглянемо базові правила ділового етикету.

Правила ділової комунікація досить прості. 

  1. Звернення
    Звертатися до людини бажано за ім’ям-по батькові і на «ви». Якщо ви не знаєте, як її звати, доведеться використовувати безособове звернення «ви» або коректно дізнатися її ім'я. Наприклад, запитати: «Пробачте, як я можу до вас звертатися?» Діловий етикет не допускає використання таких звернень, як «дівчино», «молодий чоловіче», а вже тим більше «мужчина» або «жінка». На жаль, у нашому сучасному лексиконі немає закріпленої форми безособового звернення до людини. У деяких офіційних ситуаціях ви можете звертатися до співбесідника за прізвищем із додаванням слова «пан», що є ввічливою формою звернення і підкреслює дистанцію між вами. 
  2. Вітання
    Найправильніше при зустрічі буде побажати доброго дня або доброго ранку. Необхідно пам'ятати, що ранок триває з 6-ї години до полудня, день із 12.00 до 18.00, а вечір закінчується опівночі. Також у будь-який час можна обмежитися ввічливим «здрастуйте». 
  3. Вибачення
    Нерідко виникають ситуації, коли необхідно принести вибачення. У цьому випадку варто пам'ятати, що в літературній мові немає слова «вибачаюся». Можна побудувати фразу таким чином: «Ми приносимо вам свої вибачення» або «Прошу вибачення за...». Вибачення повинне бути коректним і без зайвого емоційного забарвлення. 
  4. Прохання
    Іноді люди, прагнучи бути ввічливими, починають прохання із частинки «не». Наприклад: «Не могли б ви...». Ця фраза, хоч і побудована грамотно, не зовсім виправдана з психологічної точки зору. Ви із самого початку задаєте в будові фрази можливість відмови в прямій або непрямій формі. Краще використовувати такі вирази, як: «Можу я вас попросити», «Будьте добрі», «Будь ласка».
  5. Дистанція при спілкуванні
    Під час особистого спілкування необхідно дотримуватися мінімальної дистанції, особливо при розмові з малознайомими людьми. Погодьтеся, якщо хтось підходить до вас впритул, це неприємно. Але й дуже велика відстань до співбесідника викликає дискомфорт. Оптимальною вважається відстань не менше 60 см, але не більше двох метрів. 
  6. Ну і найголовніше – позитивна комунікація 

Источник:  "Баланс" (рубрика "Развитие деловых навыков")

Коментарі до матеріалу