Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Відмінності між функціями головбуха і фіндиректора

Світ позитиву

04.12.2017 3198 0 1

Головний бухгалтер і фінансовий директор – це дві різні посади. І два різних функціонала. Великі підприємства, як правило, мають на цих посадах різних працівників, в основному через величезний обсяг роботи для однієї людини.

Кожне підприємство, виходячи зі своїх вимог, має право самостійно розробляти посадові інструкції для головного бухгалтера.

А ключові обов'язки головбуха перелічені в Законі від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність». Отже, головбух:

  • керує бухгалтерією;
  • забезпечує дотримання на підприємстві встановлених єдиних методологічних основ бухобліку, складання і подання в установлені строки фінзвітності;
  • організовує контроль за відображенням на рахунках бухобліку всіх господарських операцій;
  • контролює правильність оформлення первинних документів;
  • бере участь в оформленні матеріалів, пов'язаних з недостачею і відшкодуванням втрат від недостачі, крадіжки і псування активів підприємства;
  • забезпечує перевірку стану бухобліку у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах підприємства;
  • забезпечує складання і подання у встановлені строки податкової та статистичної звітності;
  • забезпечує підготовку управлінської звітності для топ-менеджерів, керівників і власників;
  • забезпечує своєчасну сплату податків і зборів, виплату заробітної плати, перерахування інших платежів, пов'язаних із господарською діяльністю підприємства.

Як видно з вищепереліченого, головбух зосереджений на веденні бухгалтерського і податкового обліку відповідно до норм чинного законодавства. Це і зрозуміло: як посадова особа підприємства він несе пряму відповідальність у разі порушень.

Обов'язки фінансового директора не регламентовані чинним законодавством.

На практиці у віданні фіндиректора знаходиться фінансовий стан підприємства в цілому. А значить, його робота передбачає формування запиту на певні облікові дані, їх інтерпретацію і вироблення адекватних рішень, прогнозування, забезпечення підприємства фінансовими ресурсами. А в цілому його завдання – уберегти підприємство від банкрутства, забезпечити стійкий стан і розвиток бізнесу.

Як правило, на великих підприємствах фіндиректору підкоряються бухгалтерія на чолі з головбухом, економічний і фінансовий відділи. На малих підприємствах фіндиректор – це керівник для головбуха, декількох бухгалтерів та економіста.

До обов'язків фіндиректора зазвичай входять:

  • стратегічне планування фінансової діяльності підприємства, податкове планування;
  • аналіз фінансово-господарської діяльності, розробка принципів фінансової політики;
  • контроль над роботою бухгалтерії, економічного і фінансового відділів;
  • автоматизація роботи фінвідділу і впровадження ERP (інформаційної системи для управління всіма ресурсами підприємства);
  • бюджетування; план-фактний аналіз;
  • поставлення управлінського обліку та формування консолідованої управлінської звітності;
  • оцінка фінансових ризиків інвестицій, забезпечення підприємства грошима (кредити, позики, управління грошовими потоками).

Як видно з вищепереліченого, робота фіндиректора менше зарегульована, передбачає наявність відмінних від бухгалтерських компетенцій, більшої частки творчості (і супутніх цьому ризиків) та інший характер відповідальності – в основному перед власниками бізнесу, а не перед державою, як у головбуха.

1 из 1

Коментарі до матеріалу