Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Як діяти головбухові, який вирішив змінити місце роботи

Світ позитиву

07.11.2017 1869 0 5

Припустимо, ви розумієте, що «переросли» свою роботу, не бачите перспективи в кар'єрі або просто хочете освоїти нову сферу бізнесу, у якій раніше не працювали. І ви починаєте думати над тим, як реалізувати свої прагнення. Тут ви прочитаєте поради від бухгалтерів-практиків, яким вдалося змінити роботу без емоційних і фінансових втрат.

Порада 1. Дізнайтеся, кого шукають роботодавці
Постарайтеся оцінити себе як професіонала максимально об'єктивно. Мож ливо, у вас великий досвід, є всі необхідні навики, свої секрети ремесла і фішки, якими ви успішно користуєтеся. Але на ринку праці про це нічого не відомо. Навпаки, роботодавці та кадрові агентства в оголошеннях висувають свої вимоги до кандидатів, виходячи з власного бачення «ідеального бухгалтера».
Звідси порада: уважно вивчіть «ідеальний портрет». Спираючись на цей опис, опишіть свій – об'єктивно і неупереджено: який ви фахівець на сьогодні, чого прагнете і що для цього робите. Подумайте, що ви б хотіли отримати на новому місці. На які умови, обмеження, складнощі вам треба зважити та які ваші вимоги до роботодавця (краще обдумати це заздалегідь, щоб потім взаємні вимоги не стали для сторін неприємним сюрпризом).

Порада 2. Складіть «працююче» резюме. Про це ми докладно розповыли в статті.

Порада 3. Ідіть по-хорошому
Зміна роботи – завжди непросте рішення. А для бухгалтера це пов'язано з передачею справ. Як би не хотілося розпочати нове життя скоріше – не підводьте ваше нинішнє керівництво і колег: закінчіть усі справи без поспіху, попрощайтеся із співробітниками, залиште свої контакти і будьте готові допомогти спершу, коли вас уже не буде в компанії. Як це не парадоксально, але така поведінка емоційно полегшить вам перехід на нове місце роботи. Адаптація відбуватиметься плавно, позаду не залишиться ніяких моральних боргів.
Як поводитися, якщо ви йдете до конкурентів? Звинувачувати в чомусь керівництво і колег – неконструктивно і навіть безглуздо. Адже вони залишаються працювати на колишньому місці, а у ваших проблемах скоріше за все винні ви самі. Тут головне – етична поведінка, дотримання комерційної таємниці та інших секретів. Не забувайте, що зрадників не любить ніхто: ними користуються – це так, але їм не довіряють. Тому задумайтеся: якщо ви сподобалися конкурентам, то вони вас, можливо, «переманили» не за ваші унікальні здібності, а тільки тому, що ви для них – джерело інформації. Якщо ж це не так, то ваша принципова позиція про нерозголошення комерційної інформації буде сприйнята з розумінням. Якщо ви хороший фахівець, то зможете добитися успіху на новому місці своєю головою, а не чужими секретами.

Порада 4. З’ясуйте, хто є хто
Дізнайтеся все, що можете, про компанію, де працюватимете. Поцікавтеся сайтом компанії, сторіночкою в соцмережах, пошукайте, що говорять про неї к лієнти, контрагенти. Не полінуйтеся перевірити інформацію з ЄДРПОУ, із сайту ДФС та інших офіційних джерел. Адже ви бухгалтер, і у такий спосіб перевіряєте на надійність контрагентів. Цей випадок – не виняток.

Порада 5. Вивчайте секрети співбесід Про те, як зараз прийнято проводити співбесіди з претендентом на посаду бухгалтера (головбухом, головбухом із функціями фіндиректора), можна знайти багато інформації в Інтернеті.
Вивчіть сучасні технології проведення співбесіди! Ви прочитаєте про фішки, сюрпризи і прийоми ейчарів (HR-менеджерів) і зможете внутрішньо підготуватися, зібратися з духом (адже, як будь-який бухгалтер ви, скоріше за все, не любите несподіванок). Ось деякі з прийомів на співбесіді:
• перевірка на стресостійкість (про цю якість у резюме пишуть практично всі): вам ставлять запитання у прискорюваному темпі, вимагають швидких, чітких відповідей і спостерігають за вашою реакцією;
• перевірка знань: завдання диктують і дивляться, як ви його записуєте, що уточнюєте, як розумієте тощо. Іноді можуть перевірити, чи можете ви пригадати сходу чисто бухгалтерський показник, значення ставок, мінімумів, інших даних (особливо тих, які нещодавно помінялися, що нерідко при нашому нестабільному законодавстві). Із цього буде видно, чи знаходитеся ви в «бухгалтерському» тонусі чи ні;
• перевірка вашого реального досвіду на гіпотетичній ситуації: наприклад, компанія планує перейти на нову бухгалтерську програму. Вас запитають, що ви як головбух повинні зробити, який ваш внесок у процес переходу тощо.
Не забудьте і ви поставити всі запитання, що цікавлять вас, які не були описані у вакансії: це убереже від непорозумінь надалі. Наприклад, корисно дізнатися, за якими критеріями вас оцінюватимуть під час випробувального строку, чому взагалі виникла вакансія, хто ваш безпосередній керівник, чи є наставник, хто передаватиме вам справи, чи будуть відрядження, чи є корпоративне навчання тощо.

На закінчення можна навести таку статистику: на пошук роботи бухгалтер у середньому витрачає від двох тижнів до трьох місяців. Якщо ви дійсно хочете поліпшити свою кар'єру і зробити це щонайшвидше, тоді скористайтеся нашими рекомендаціями!

1 из 1

Коментарі до матеріалу